Når klienten gråter...

Når en venn gråter, er det naturlig for de fleste av oss å trøste og holde rundt, slik at vennen føler seg roligere og gjenvinner kontrollen. Slik er det ikke i terapisituasjonen, for den krever noe mer enn bare å trøste. Gråt betyr ofte at man går dypere ned i følelsene og da er det ikke terapeutens oppgave å stanse gråten, men heller hjelpe klienten til å synke enda dypere ned; å be klienten om å være der og å sette ord på de følelsene som klienten kjenner på. Det terapeuten også ofte kan si er: hvis tårene dine kunne snakke, hva ville de si?

På denne måten utfordres klienten til å uttrykke følelsene, men i terapien bør dette alltid følges opp ved å reflektere over de følelsen som uttrykkes. Refleksjonene er målet her og kan føre erkjennelse , forandring og utvikling.

Har dere behov for litt hjelp?

Ta kontakt for time i dag

Tlf: 926 66 503

Epost: petrawestad@gmail.com

Innlegg

Petra westad kontorbygg

Du er velkommen til å ta kontakt

Petra Westad

Tlf: 926 66 503

Artellerigården Smedjegaten

1632 Gamle Fredrikstad

Epost: petrawestad@gmail.com

Fleksible åpningstider.

Takk for din henvendelse! Din beskjed er mottatt og jeg kontakter deg så snart jeg kan.
Uuups noe gikk galt. Din beskjed er ikke sendt.
Forsøk igjen!.